Weer veel te vertellen - Reisverslag uit , van Jooske Veer - WaarBenJij.nu Weer veel te vertellen - Reisverslag uit , van Jooske Veer - WaarBenJij.nu

Weer veel te vertellen

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jooske

04 April 2007 | ,

Hallo,

Er is weer veel gebeurd hier sinds mijn laatste bericht. Nee, we hebben nog geen baan. WH is al 3 keer bij PWC geweest en mag nog 2 gesprekken gaan voeren. Het ziet er positief uit.

We volgen nog steeds braaf onze Spaanse lessen. Zelf ga ik hierin minderen, want wil meer tijd kunnen besteden aan het zoeken naar werk.

Het was een onrustige week. Er zijn veel protesten gaande tegen het openbaar vervoer. Daarbij kwam nog een herdenking van vermoorde jongeren tijdens het Pinochetregime. Dit zorgde bij elkaar voor het nodige geweld met traangas, molotovcocktails en gevechten tussen de politie en voornamelijk jongeren. Dit speelde zich voor een deel af op het plein waaraan wij wonen, dus hadden we een 'mooi' uitzicht vanaf onze veilige haven op de 13-de verdieping!

Verder waren er 3 lichte aardverschuivingen te voelen en het is bijzonder dat er zoveel op 1 dag te voelen zijn. Best geinig, maar ook wat minder als je op de 13-de verdieping zit en het gebouw ziet bewegen!

Afgelopen vrijdag naar een voetbalwedstrijd geweest van de nummer 1 van Chili (Colo Colo) tegen Caracas (Venezuela). Wat een spektakel! De hele wedstrijd is één groot feest met zingen, springen en enorme trommels. Dit alles met een prachtig uitzicht op de bergen! Daarna met wat studenten en docenten van de talenschool de stad in geweest.

Het weekend verder de toerist uitgehangen in Santiago en zaterdagavond leuk gegeten bij familie van WH.

Tot mails/skypes,

Jooske

  • 04 April 2007 - 06:27

    Ellen:

    Joos wat geweldig weer allemaal. En wat goed van Willem dat ie bijna een baan heeft... Wat is het voor iets? En waar ben jij naar op zoek? Spannend allemaal!! Ik ga over een ruime week naar Peru en ben dan kom ik vrijdag 20 april aan in Arica waar ik ook zaterdag de 21e ben. Zondag ben ik in San Pedro de Atacama en dan vertrek ik maandag de 23e naar Bolivia.. Ben dus nogal kort in Chili, maar mochten jullie het weekend naar het Noorden gaan, dan moeten we natuurlijk even afspreken. We moeten ook zeker nog even skypen, wanneer ben jij meestal 'online'? Veel liefs..

  • 06 April 2007 - 12:15

    Jitske:

    Hi Joos,
    Eindelijk tijd gehad om eens je verhalen te lezen...gaaf om n eigen huisje te hebben daar! Hopelijk lukt t n beetje met t werk zoeken en heeft Willem inmiddels succes met zn sollicitatie. Hier alles verder goed, hockey loopt iets minder, maar goed we hebben nu n weekend vrij, is dan ook wel lekker! Er blijft erg weinig over van het team, Marije vertrekt ook al weer snel naar Nieuw-Zeeland... het team dunt uit met al die wereld reizigers! Geniet er van, en ik hou je op de hoogte! Kus Jits

  • 10 April 2007 - 12:59

    Ome Chris:

    HEEEEEE Jooske
    Ik voegde me ook toe aan je lezersvolk!
    Leuk om te horen hoe jullie het maken. Het is hier bijna...zomer in Nederland. Het weekend wirdt het 25 graden en veel zon.. Hoop dat het zoeken naar de baan vlot verloopt en inderdaad veel netwerken maar... van het een komt het ander. Maken jullie al ski-plannen voor de herfstvakantie?
    Ha! Groeten van hier!
    Chris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: ,

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Mei 2010

Vervolg hulp aan Chili

02 Mei 2010

Hulp aan Chili

02 Maart 2010

Aardbeving in Chili

30 Januari 2010

Politiek enzo

30 Juni 2009

Nieuwe baan!
Jooske

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 38805

Voorgaande reizen:

12 Maart 2007 - 13 Maart 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: