Lang weekend, lustrum, werken en meer - Reisverslag uit , van Jooske Veer - WaarBenJij.nu Lang weekend, lustrum, werken en meer - Reisverslag uit , van Jooske Veer - WaarBenJij.nu

Lang weekend, lustrum, werken en meer

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jooske

12 Oktober 2008 | ,

Hallo!

Al weer even niks van me laten horen. Veel meegemaakt, maar zal proberen het kort te houden. Te beginnen bij ons 4daagse uitstapje naar het noorden: Alto del Carmen, Huasco en La Serena. Net een nieuwe (2de hands) auto gekocht, dus die moest worden uitgeprobeerd. Zo ver mogelijk weg dus! Een mooie vallei en veel zon. Bij de camping die we hadden gereserveerd was niemand te bekennen, dus maar een stuk doorgereden en terecht gekomen bij een Chileense familie in de achtertuin te midden van hun wijngaard. Niet slecht! Dat deel was dus geslaagd. Volgende keer alleen eten meenemen... Rond de nationale feestdagen is namelijk alles, maar dan ook echt alles dicht! Niks te krijgen dus. Betekenen de feestdagen voor een Chileen gemiddeld 3 kilo aankomen (vanwege alle bbq’s), bij ons betekende dit dus 3 kilo afvallen.

Groot evenement afgelopen tijd was het lustrum van de Nederlandse Vereniging hier in Chili die 60 jaar bestaat. Samen met Evert en Maureen, regelde Willem dit. Zelf kon ik het natuurlijk niet laten me er ook mee te bemoeien. Het is een groot succes geworden op een prachtige locatie, in een paleis (Palacio Concha in de wijk Concha y Toro).

Adriano, Jantine, Manuel en Rianne zitten hier in het toerisme. Laatst wilden ze een terrein met activiteiten uitproberen. Willem en ik waren gewillig slachtoffer en ik hing dan ook vol vertrouwen geblinddoekt in de touwen (zie foto’s)!

In mijn vorige stuk vertelde ik dat ik naar een nieuwe afdeling overgeplaatst zou worden. Dat is gebeurd. Ik ben nu projectleider van de afdeling Onderzoek en Kennismanagement. Dit houdt onder meer in dat ik voor elke vrijdag een spreker regel die ons meer komt vertellen/leren over een bepaald onderwerp, bekijk aan welke cursussen we kunnen deelnemen en met welke Chileense/Europese bedrijven we kunnen gaan samenwerken. Verder ben ik afgelopen week begonnen met een onderzoek met als onderwerp ‘waar staat Chili binnen het toerisme’. Verder geef ik ook nog steeds 2 uur per week Engelse les binnen EuroChile en coördineer ik 1 x per week de Conversation Club in het Engels.

Afgelopen vrijdag ben ik trouwens op de Chileense radio geweest! Samen met Rianne waren we uitgenodigd voor een programma over immigranten. Een uur lang hebben we verteld over Nederland, verschillen met Chili en is er Nederlandse muziek gedraaid (Wilhelmus, 15 miljoen mensen, Frans Bauer en noem ze maar op). Te grappig!

Verder hebben we Linde en Frank flink verrast door een vrijgezellendag voor ze te regelen (make-up cursus voor ons en karten voor de mannen) en hebben we wederom afscheid moeten nemen van Marie (was even terug voor vakantie).

Het skiseizoen is afgelopen. Het is volop lente, dus op naar de wijngaarden, het strand en het paardrijden!

Liefs,

Jooske

  • 13 Oktober 2008 - 05:40

    Chris:

    Heee Jooske
    Wat een leuke berichten weer! Ik kijk hier uitover de Leeuwenberg en het is 7.30 uur en wordt vandaag 25 graden. Had vorige maand hier in Kaapstad sneeuw! Was voor het eerst in 20 jaar dat het zo koud was. Nu is het beter en echt voorjaars / zomer weer met veel bloemen die uitbundig bloeien. He werk me rot hier aan t apt dat nu bijna klaar is.. Ik ga er vanavond voor t eerst slapen en mijn spullen van 808 naar 801 verhuizen. Het uitzicht daar is superieur... en ik liet nieuwe schuifpuien van alu aanbrengen. Zeer mooi allemaal. Verhalen volgen wel. Ik ben volgend weekend in Bloemfontein vrienden opzoeken en ga na 2.3 maand op 24 Oct weer naar Nederland terug. Alles moet dan klaar zijn.... De komende dagen moet ik alle huisraad en spullen kopen die expats nodig hebben om in een apt te leven: hele keukeninventaris, slaapkamer linnen,, badkamer spullen, verder meubilair etc... pfffff.
    He hou je haaks!
    Groeten aan WH!!! en tot mails,
    x

  • 13 Oktober 2008 - 06:58

    Frida:

    Lieve Jooske,
    net op het werk mijn computer geopend en met jouw bericht mijn dag begonnen. Ik werd er weer helemaal vrolijk van. Geniet maar volop, liefs Frida

  • 13 Oktober 2008 - 07:09

    Mees:

    joos! wat relaxed weer om te lezen en te zien zeg. alleen maar genieten zie ik alweer.
    dikke kus

  • 13 Oktober 2008 - 07:24

    Iris:

    Oh, wat een heerlijke verhalen en foto's weer.... Wij hebben afgelopen vrijdag damesdiner gehad in de Koelkerk, met zo'n 230 penelopiennes!! Was zo leuk om iedereen weer te zien. Verder is hier inmiddels de herfst wel aangebroken, maar gelukkig nog wel een heerlijk zonnig weekend gehad. Geniet jij maar van de lente die er aan komt, beginnen wij alvast met het denken aan kaasfondue (met heerlijke Chileense rode wijn) Veel liefs

  • 13 Oktober 2008 - 17:40

    Ellen:

    Hé joos en willem, wat leuk om weer eens wat foto's en verhalen te zien/lezen! Blijft toch echt iets om jaloers op te zijn. Ik heb je mail ook gehad en ga je nog terugmailen hoor!! Liefs xxx

  • 18 Oktober 2008 - 16:50

    Bobby:

    Hey, Dat ziet er wederom echt weer eens geweldig uit, echt waar! Lustrum zag er ook erg gezellig uit. Ons lustrum was ook top! We misten je wel hoor Joos! Dikke kus en liefs bob

  • 21 Oktober 2008 - 19:41

    Hey Jooske,:

    Wat een geweldig verhaal weer, denk dat Chili zeker een goede optie was geweest. Maar we zijn naar Andalusie geweest. Zal Mart de verhalen laten lezen, krijgt ie vast spijt, haha. 13 september was echt een waanzinnige dag, ik zal je wat foto's toesturen. Zag op al je foto's ook Evert staan. Te geestig, hem ken ik ook gewoon uit Almelo. Small world! Ik heb een vaste lijn, mail je wel mijn nummer. Moeten ff beldate maken, kunnen we uitgebreid verhaal doen bij elkaar.
    Liefs Tess

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: ,

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Mei 2010

Vervolg hulp aan Chili

02 Mei 2010

Hulp aan Chili

02 Maart 2010

Aardbeving in Chili

30 Januari 2010

Politiek enzo

30 Juni 2009

Nieuwe baan!
Jooske

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 38769

Voorgaande reizen:

12 Maart 2007 - 13 Maart 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: