1 Jaar - Reisverslag uit , van Jooske Veer - WaarBenJij.nu 1 Jaar - Reisverslag uit , van Jooske Veer - WaarBenJij.nu

1 Jaar

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jooske

14 Maart 2008 | ,

Hola, hola!

Een jaar geleden…
- waren we nog in Nederland en wisten niet wat ons te wachten stond.
- Wist ik vrijwel niks van Chili, de mensen, cultuur en haar ‘slang’.
- Hadden we geen idee hoe lang we weg zouden blijven.

Nu een jaar later…
- weten we dat we hier nog wel even blijven, maar nog steeds niet voor hoe lang.
- Hebben we lieve Chileense, Nederlandse, Spaanse en Duitse vrienden gemaakt.
- Kunnen we meedraaien met de Chileense taal, kennen zelfs wat ‘slang’ (pololo, como estai, cachai) en laten letters aan het eind van een woord weg (gracia).
- Geef ik Engelse les, maar vanaf april ga ik overdag werken (onbetaald) en in de avonden les geven (hierover binnenkort meer).
- Heeft Willem een super leuke baan.
- Wonen we op een top locatie, maar gaan misschien verhuizen vanwege het lawaai (te vergelijken met óp een snelweg wonen).
- Hebben we al zo veel van het land gezien (woestijn, gletsjers, bergen, zee, pinguïns, dolfijnen, condors).
- Maken we veel uitstapjes naar bijvoorbeeld wijngaarden, het strand,
La Dehesa, terrasjes, de bergen (hiken, kamperen), hockeytoernooien,een tennistoernooi (met Chileense held Gonzalez) en voetbalwedstrijden.
- Zijn allebei onze families al op bezoek geweest (en ik zie mijn ouders weer met Pasen!).
- Zijn er zelfs al vrienden uit Nederland langs geweest.
- Mis ik Nederland vanwege jullie, de grachten, het fietsen, de kleine steden, drop (al mag ik over alle toeleveranciers niet klagen!), het fijne dat grappen nu eenmaal het makkelijkst en snelst in je eigen taal gemaakt zijn.
- Vind ik Skype geweldig.
- Word ik graag op de hoogte gehouden van het leven in Nederland.
- Vermaken we ons opperbest!!!

Con cariño,

Jooske


  • 14 Maart 2008 - 16:23

    Mees:

    lieve joos en willem!
    wat gaat de tijd toch snel. zondag bel ik je en hoor ik alles weer en jij ook over onze plannen naar chili!!!!
    dikke kus

  • 14 Maart 2008 - 17:23

    Ellen:

    Hey Joos en Willem, wat ben ik toch jaloers op jullie. En wat was het gezellig om je weer te spreken. Ben blij dat jullie zo genieten en het naar je zin hebben. We mailen/skypen/bellen etc. Liefs, xx

  • 15 Maart 2008 - 06:50

    Chris:

    HEEE Jooske,
    Begrijp volledig wat er in julie omgaat. Ek is net terug uit die Kaap. Dit is baie interesant gewees. Ek gaan ook die taal meer meer praat en ook meer meer slang ontdek. Het was weer geweldig daar.Komen jullie een keer overwippen uit Chili/ ha! Ik ga in September weer om het 'grote' apt te upgraden. Het was zo verfrissend om weer in ZA te zijn. Je krijgt tonnen ernergie van de samenleving daar en alle stress van Holland en 'het gevoel van wat heb ik gemist' bestaat daar niet. Het is een prachtland. Heb ook veel leuke mensen ontmoet. !Hola my bien te entendar que ca vas mas bien tambien a Santiago!
    Ik stuur wel een paar pics op van Clifton Beach en de Stad. Op zondag luiden er veel kerken in Kaapstad.wist niet dat er zoveel van waren...
    De baie groete van hier ook natuurlijk aan mijn beste neef WH!!
    Mooi bly,
    Hartelik,

  • 15 Maart 2008 - 09:32

    Caroline:

    Geniet maar lekker van jullie fijne wereldje.
    Tot snel.

  • 15 Maart 2008 - 09:33

    Nina:

    Hola guapa!
    Dat is weer een tijdje geleden en zie dat bij jullie de tijd en het aanpassen aan de cultuur ook snel is gegaan. Leuk he? Maar begrijp precies wat je bedoelt met alle dingen die je mist aan Nl en zeker de humor!!Aangezien mijn vriend Guatemalteeks is hebben we veel Latijnse feesten in de weekenden...drank en praten over drank is daarbij altijd een bel thema. In Chile ook?
    Hoop dat je komende jaar (?) nog leuker wordt. Wij zitten voorlopig ook nog wel even in Barcelona, dus jullie zijn nog altijd welkom!
    Un beso y abrazo fuerti(s)imo
    Nien

  • 15 Maart 2008 - 17:35

    Rianne:

    Lekker kontje hebben we op die foto hé! hahahaha!
    Zie je snel chica.
    X Rianne

  • 15 Maart 2008 - 20:12

    Bobby:

    Hey Joos,
    Wat goed hey allemaal weer! Kan ik je morgen niet bellen? Lijkt me wel even leuk namelijk! Ik prober het in elk geval wel even (16e). XXX

  • 16 Maart 2008 - 10:31

    Sara:

    Lieve Joos,
    Al te lang niets van me laten horen, wat klinkt jullie leven toch heerlijk. Probeer ja vandaag even te bellen met skype.

    Veel liefs Sara

  • 16 Maart 2008 - 12:51

    Debby:

    Alweer een jaar weg! Wat gaat de tijd toch snel. Nog veel plezier in Chili!
    Groetjes, Debby

  • 18 Maart 2008 - 11:26

    Iris:

    Wat ziet het er weer goed uit! Heerlijk dat kamperen, daar zou ik nog wel een keer voor terug willen naar Argentinie of Chili... Binnenkort maar een keer skypen voor alle liveverhalen. Beso

  • 21 April 2008 - 11:50

    Kasper:

    Eeey Joosk!

    Leuk om weer iets van jullie te lezen, lijkt allemaal al weer zo lang geleden.. Gefeliciteerd met je baan, bevalt het allemaal een beetje?

    Verder lekkere zomer gehad daar? Het is hier vandaag voor het eerst weer beetje normale temperatuur dus heb er alsnog erg lang moeten wachten..

    Verhuis plannen? Gaan jullie je in Vitacura vestigen zoals jullie stand betaamd? ;)

    Verder gaat alles lekker hier en begin ik (als alles meezit) op 1 juni met afstuderen, maar daar horen jullie nog wel over..

    Geniet er nog van! En de groeten ook!

    Kas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: ,

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Mei 2010

Vervolg hulp aan Chili

02 Mei 2010

Hulp aan Chili

02 Maart 2010

Aardbeving in Chili

30 Januari 2010

Politiek enzo

30 Juni 2009

Nieuwe baan!
Jooske

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 38771

Voorgaande reizen:

12 Maart 2007 - 13 Maart 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: