Leuk, leuk, leuk! - Reisverslag uit , van Jooske Veer - WaarBenJij.nu Leuk, leuk, leuk! - Reisverslag uit , van Jooske Veer - WaarBenJij.nu

Leuk, leuk, leuk!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jooske

08 November 2007 | ,

Hola!

Het is hier snikheet! Dat is nog eens leuk bericht, niet waar? Hoe is het in Nederland?

Hoe is het met ons? Goed! Willem heeft het nog steeds enorm naar z’n zin met z’n werk en ook ik ben lekker bezig met m’n Engelse lessen. Hiervoor reis ik veel door en rondom de stad om mensen op hun werk of thuis te bezoeken. Leuk, want zo kom ik nog eens ergens, maar ik ben wel nog steeds op zoek naar iets anders. Heb een aantal sollicitatiegesprekken gehad, maar dat is helaas nog niks geworden. Zo, dat is ons werkende leven hier.

Wat doen we verder? Op enigszins chronologische volgorde hebben we de afgelopen weekenden het volgende gedaan. Met een stel sportieve (?) Nederlanders heb ik de Manquehue (berg) beklommen. Vooral de afdaling (super glad) was een avontuur!

DJ Tiësto is ook hier niet onbekend en kwam hij langs om een concert te geven waar wij natuurlijk bij moesten zijn. Iedereen uit z’n dak, dus dat was een mooi feestje! De dag daarna vrolijk naar een familiefeest van Willem zijn familie hier ter ere van de eerste communie van zijn neefje. Dit werd gevierd op het landgoed van opa en oma met een grote bbq en veel drank. Ze wilden natuurlijk dat wij alle zelfgemaakte cocktails proefden en we gingen dan ook nog vrolijker ’s avonds naar het Leids Ontzet wat hier wordt gevierd met de Nederlandse Vereniging. Na een ontnuchterende week, kriebelde het weer en gingen we maar eens bekijken hoe al die wijn hier wordt gemaakt: op naar een wijngaard! Na de tour moesten we snel de deur uit, want de verkopers wilden voetbal kijken. Prima, gaan wij toch lekker mee! Het dorpscafé in dus.

Ik heb weer elke week 1,5 uur Spaanse les en vind dit erg leuk. Er blijven toch nog veel vragen bestaan en wil mezelf graag verbeteren. Verder is het ook gewoon super gezellig om de leerkrachten te blijven zien. We spreken wel vaker met ze af en hebben we ze ook bij ons thuis uitgenodigd. Een zeer geslaagde avond met moppentappen en het lootjesspel. Erg lastig om een mop leuk te vertellen in het Spaans, maar goed, ze moesten erom lachen, dus missie geslaagd!

Willem kan geen dag zonder voetbal (je leert nog eens wat als je samenwoont) en het werd weer eens tijd om naar een wedstrijd te gaan. Dit keer naar dé klassieker (en risicowedstrijd) van het jaar: Colo Colo – La U (oftewel: Universidad de Chile). Eén dansende, zingende, trommelende en scheldende massa!

Ook afgelopen weekend was er weer genoeg te doen: vrijdagavond waren we met een groep Nederlandse studenten door de ambassade uitgenodigd voor een bbq, zaterdag ben ik Manon en Bertus (collega Willem) gaan helpen, want die hebben net een tweeling gekregen en zondag zijn we met Marleen en Frans in Cajon del Maipo gaan hiken (lees: door de bergen wandelen, maar dat klinkt minder stoer).

Verder nog een paar keer naar de Dos Gardenias (cafe) geweest (mét Mattias!), wordt er nog steeds getennist (met Marie), heb ik de sportzaal in ons appartementencomplex weer een keer van binnen gezien en vermaken we ons opperbest!

Zondag komen mijn ouders, zussen, Thijs en Berend, dus daar kijk ik natuurlijk erg naar uit! Lekker twee weken met z’n allen door Chili reizen en laten zien hoe ik hier leef.

Tot na m’n vakantie!

Jooske

  • 08 November 2007 - 07:57

    Debby:

    Hey Jooske,

    Mooie foto's weer. En zo te lezen is het nog altijd geweldig leuk!!

  • 08 November 2007 - 08:14

    Mees:

    sjesus joos, wat heb jij toch een relaxed leven!!!
    dikke kus

  • 08 November 2007 - 11:08

    Chris Sr:

    Heeeeeeee Jooske wat een vreugde om je verhalen te lezen. Word er helemaal blij van! Wat een leven. Kan niet wachten. Zelfde dingen heb ik als ik in Suid Afrika ben, maar van jullie is ook nog gedrapeerd in familie en verre settlers avontuur. Ik ben ook bezig met SA te leer (ha) Dat is ook leuk en je leert veel van achtergronden en cultuur. Wil je weer heel veel groeten doen aan Ingrid en Nathalia (hoe vind ze de thee?/) Hier is het echt herfst en het begint te waaien. De 17 e (op WH verjaardag) komen schoon pa en ma hier in Den Haag borrelen en eten. We bellen dan zeker naar jullie op! Zijn jullie dan thuis of op de mobiel?
    Verder gaat alles hier zijn gangetje en ik heb vanmiddag laat weer de Monumenten Commissie. Zaterdag Kaderdag en een receptie van het Vendue Huis. He vel groeten aan WH en veel plezier met jouw heeeeeeeeeeeele familie. Leuk!

  • 08 November 2007 - 16:26

    Annelies Swarts:

    Cool te lezen dat het jullie nog steeds zo goed bevalt!! Knap hoor hoe je talen ontwikkelt.

    Hier ook alles goed. Het huis bevalt goed en alles gaat zijn gangetje.

    Veel groetjes Annelies.

  • 08 November 2007 - 16:36

    Bente:

    hey jooske en willem, zo te zien lijkt het me daar super ik hoop dat ik er ooit ook nog naartoe ga. ik heb super zin in het familie weekend. we gaan naar een hotel wat super leuk is omdat ik er al heel vaak ben geweest met een vriendin en haar (oom en tante het zijn vrienden van mijn frida en pim). het hotel is vlak bij de veluwe. lekker lux en heel lekker eten. nou dan zie ik je bij het familie weekend.
    groetjees bente
    p.s. groetjes van wivien jaap pim en frida

  • 08 November 2007 - 17:30

    Josette:

    Hee Joos, bedankt voor je superlieve kaartje! Leuk om te lezen dat het zo goed gaat. Ik ga dus echt kijken wat de mogelijkheden zijn voor volgend jaar, Chili staat in elk geval op de planning. Dat zou toch cool zijn. Geniet met je familie daar!
    We houden contact!
    Dikke kusss

  • 08 November 2007 - 19:13

    Bob:

    Ja Joos, echt superlief, je verhalen zijn weer te mooi! Klinkt zo geweldig! Wat een heerliijk leven! Veel liefs en geniet, kus

  • 09 November 2007 - 14:41

    Saskia.:

    Lieve Joos, leuk om al jullie verhalen weer te lezen en de foto's te bekijken. Geniet van de komende weken met de fam. X Saskia.

  • 09 November 2007 - 18:31

    Frida:

    Hoi Jooske,
    goed te horen dat je in ieder geval het Leids Ontzet niet hebt gemist. Je verhalen klinken allemaal erg gezellig.
    Leuk dat jij en Willem ook naar het familieweekend in mei komen.Dan pik je meteen ook de 60e (!!!!) verjaardag van je vader mee.Veel plezier trouwens met de familie de komende 2 weken. De temperatuur zal wel een shock voor ze zijn. Het stormt, regent en hagelt nu in Nederland.
    Groetje Frida

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: ,

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Mei 2010

Vervolg hulp aan Chili

02 Mei 2010

Hulp aan Chili

02 Maart 2010

Aardbeving in Chili

30 Januari 2010

Politiek enzo

30 Juni 2009

Nieuwe baan!
Jooske

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 38774

Voorgaande reizen:

12 Maart 2007 - 13 Maart 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: