Santiago - Reisverslag uit , van Jooske Veer - WaarBenJij.nu Santiago - Reisverslag uit , van Jooske Veer - WaarBenJij.nu

Santiago

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jooske

22 April 2007 | ,

Hallo,

Hoe is het met jullie?

Ik heb sinds 2 weken 3 ochtenden per week Spaanse les en nu samen met een Koreaans meisje. Voor een Koreaan praat ze veel, maar Spaans is voor haar natuurlijk moeilijker, dus over elke zin doet ze ongeveer 5 minuten.

Vorig weekend zijn we naar paardenraces geweest. Je mag vanaf 35 eurocent inzetten, dus het gaat vooral om de lol, maar we werden er wel fanatiek van! Verder is het een mooi terrein tussen de bergen en hebben we er een prima middag gehad.

Er zijn nogal wat Chilenen ziek op het moment (door de temperatuuromslag) en vanwege ons gewenste inburgeringschap doe ik hier goed aan mee en we hebben dan ook een rustig weekje achter de rug. Gister naar via, via vrienden geweest die ook weer mensen hadden uitgenodigd voor een lunch/bbq. Zij (Dirk met z’n vrouw en 2 kinderen) wonen 1,5 uur ten noorden van Santiago. Het is daar super mooi en heerlijk wonen met veel ruimte. We hebben er in ieder geval een heerlijke middag gehad en leuke mensen ontmoet.

Vanaf juni kan ik gaan werken bij een skiverhuur. Dit betekent in de ochtend materiaal uitgeven en vervoer regelen, daarna (kosteloos) de hele dag skiën (of iets anders doen) en dan in het begin van de avond alle spullen weer innemen. Een heerlijk leven lijkt me zo! Intussen blijf ik doorzoeken, maar ik kan daar in ieder geval terecht en dat is een fijn idee.

Verder zijn we dus bezig met ons Spaans, maken huiswerk, zoeken werk, doen boodschappen, gaan naar het café en genieten nog steeds volop!

Veel groetjes,

Jooske

  • 22 April 2007 - 19:51

    Chris SR:

    Ja leuk en beterschap! Ik kom skieen in juli ha! Veel suxxxxes daar in Santiago met de taal en het alledaagse leven. Rustig aan maar daar-) het acclimatiseren begint nu pas.. laat het maar lekker over je heen komen. By the way volgende week is het Qday in Adam: jullie vieren het toch wel met toeters en bellen en haring en O-bitter op de Club Holandes?// XX Chris

  • 27 April 2007 - 22:57

    Ellen:

    Hi Joos en Willem, het klinkt allemaal geweldig. Ook marlous en ik zijn volop aan het genieten van onze reis. We zijn nu sinds een paar dagen in Bolivia, nu in Potosi de hoogste stad ter wereld op 4100 meter. Je merkt het dan ook gelijk aan je ademhaling als je een trap op moet of een bergje omhoog loopt. Het is hier maar een graad of 12 dus we zijn nogal jaloers op alle nederlanders met 30 graden. Verder is het allemaal prachtig wat we zien en doen. Geniet van alles en we bellen en mailen snel weer. Liefs van mij en marlous.. X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: ,

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Mei 2010

Vervolg hulp aan Chili

02 Mei 2010

Hulp aan Chili

02 Maart 2010

Aardbeving in Chili

30 Januari 2010

Politiek enzo

30 Juni 2009

Nieuwe baan!
Jooske

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 38747

Voorgaande reizen:

12 Maart 2007 - 13 Maart 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: