Update - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Jooske Veer - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Jooske Veer - WaarBenJij.nu

Update

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jooske

02 Juli 2006 | Guatemala, Antigua

Al even niks van me laten horen, dus hier weer een update vanuit Guatemala!

WH is hier dus ruim een week geweest. Was echt super! Was voor mij meteen ook even echt vakantie en dat was wel lekker. We zijn met de bus het hele land door gereisd (8-10 uur) om in Flores te belanden. Daar in een heerlijk hotel aan het meer met zwembad gezeten. De eerste dag vooral niet te veel gedaan: beetje eten, drinken, zwemmen, door het dorpje lopen en een boottocht over het meer gemaakt. De tweede dag zijn we naar Tikal geweest. Hier staan oude Maya-tempels. Omdat het midden in de jungle ligt is het uitzicht vanaf de top van een tempel echt geweldig! Met op de achtergrond het gebrul van een brulaap leek het net een film. De rest van de tijd in Antigua (daar woon ik nu) verbleven en laten zien hoe ik hier leef.

Het voetbal leeft hier ontzettend en ik zie dan ook veel wedstrijden. Ik weet alleen niet hoe het nu zal gaan nu Brazilie en Argentinie eruit liggen: de 2 favorieten hier.

Heb afgelopen week mijn eerste interview in het Spaans gehad (de anderen waren -hoe relaxed- in het Engels en zelfs Nederlands). Ik kan me hier prima redden met mijn Spaans, maar een interview houden is toch wel andere koek. Maar goed, ik heb me erdoor heen geworstelt en daar ben ik best een beetje trots op. Het gesprek staat op tape dus dat ben ik nu stukje voor stukje met mijn docent aan het uitwerken zodat er niet te veel informatie verloren gaat. Vanaf nu zullen de interviews in het Spaans zijn, dus dat wordt wel even pittig. Iedereen reageert tot nu toe positief als ik een afspraak wil maken. Alleen, het maken van een concrete afspraak (met specifieke datum en tijd) is gewoon lastig (hier). Ik heb dan ook meer tijd nodig en blijf 2 weken langer. Ik ben 29 juli weer in Nederland!

Ik ga zo naar de hoofdstad waar Jeanette woont (ter herinnering: Deens meisje dat ik nog ken van 3 jaar geleden toen ik hier was en is blijven plakken aan een Guatemalteek en nu net een baby heeft). We gaan naar de film. Geen idee wat hier zoal draait, dus dat zien we daar wel.

Veel groetjes,
Jooske

  • 02 Juli 2006 - 17:58

    Veronika En Hans:

    hoi jooske,
    we hebben je gevonden. wat een schooltje. we blijven je volgen. het onderzoek vinden we spannend. we horen er graag over. interessant...trouwens ook de omgeving.
    veel groeten,

    hans en veronika

  • 02 Juli 2006 - 18:11

    Iris:

    Held.....gek in jullie hoofd zal je bedoelen!!! Geniet nog van de laatste weken en succes met die interviews, liefs

  • 03 Juli 2006 - 07:47

    Mees:

    joos!!! fantastisch weer... en maargoed dat je langer blijft, dan kan ik je namelijk wel ophalen, xx

  • 04 Juli 2006 - 15:59

    Bob:

    Klinkt allemaal weer top joos. Gaaf dat willem is geweest! Ik ben jaloers en geniet lekker van die 2 weken extra!! kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Antigua

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Mei 2010

Vervolg hulp aan Chili

02 Mei 2010

Hulp aan Chili

02 Maart 2010

Aardbeving in Chili

30 Januari 2010

Politiek enzo

30 Juni 2009

Nieuwe baan!
Jooske

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 38754

Voorgaande reizen:

12 Maart 2007 - 13 Maart 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: