Reis - Reisverslag uit , van Jooske Veer - WaarBenJij.nu Reis - Reisverslag uit , van Jooske Veer - WaarBenJij.nu

Reis

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jooske

13 December 2007 | ,

Hola,

Zo, er is weer heel wat afgereisd hier. Eerst waren mijn ouders, zussen, Berend en Thijs op bezoek. Een geweldige vakantie! We zijn voornamelijk in het noorden van Chili geweest. Voor diegenen die het wat zegt: San Pedro de Atacama, Viña del Mar, Valparaíso, La Serena en Pisco Elquí. Dat betekende dus vooral veel zand, zand en nog eens zand! Gek genoeg is er dan toch een heleboel te doen! Willem moest gewoon werken, maar was er de weekenden wel bij.

De familie was nog niet goed en wel vertrokken, of Willem mocht voor zijn werk een paar dagen naar Lima (Peru). Alleen is ook maar zo alleen, dus ik mee natuurlijk! Aangezien Lima aan de zee ligt, hebben we gesurft (met spierpijn er gratis bij) en ook de stad is verkend (mooi oud centrum met grote, oude gebouwen).

Nu twee enigszins normale weken, inclusief mijn verjaardag! Ik heb een paar mensen hier thuis uitgenodigd. En dan mogen we weer… de familie van Willem komt met kerst en Oud & Nieuw over. Ze gaan een mooie reis naar het zuiden van Chili (Patagonie) maken en ik mag mee! Althans, ik ga een paar dagen mee, want er moet natuurlijk wel ook nog een beetje gewerkt worden.

Over werken gesproken… de zomervakantie begint hier bijna, waarin een aantal lessen stoppen. Geeft me dus weer meer tijd om te zoeken naar werk meer in de richting van mijn studies, want daar ben ik wel nog steeds mee bezig. Is helaas niet zo makkelijk.

Ook in Chili is Sinterklaas geen onbekende. Op de residentie van de Nederlandse ambassade werd hij dan ook hartelijk verwelkomd. Willem droeg graag zijn steentje bij (zie foto)!

Willem is nu naar een voetbalwedstrijd met Evert (vriendje die hier is voor zijn werk) en de hopelijk goede uitslag wordt straks natuurlijk op het terras gevierd! Heerlijk die zon!

Mag het al…? Alvast hele fijne feestdagen gewenst!

Liefs,
Jooske

  • 14 December 2007 - 07:04

    Bobby:

    Jaaaaaaaaa, ben keer de eerste!
    Joos, ik dacht dat t wel zou afnemen, maar ik word steeds jaloerser!!! Joehoe! Wat cool allemaal weer. En bijna jarig! Laten we dan weer even bellen ;-)
    kus

  • 14 December 2007 - 07:48

    Ellen:

    Hai Joos, wat ziet dat er allemaal mooi (en een beetje bekend) uit. Ik bel je snel weer ff want we hebben elkaar al lang niet gesproken. Liefsss XXX

  • 14 December 2007 - 08:01

    Dieke:

    Hee Joos, wat mooi allemaal!!! Ook leuk om Lima te zien. Dat strand ben ik ook geweest! Krijg heel veel zin om zelf ook weer op reis te gaan.

    Liefs Dieke

  • 14 December 2007 - 12:38

    Mar Iken:

    Jeetje man, die reis ziet er goed uit!
    Heel leuk om zo'n reis even te maken met je fam lijkt me!
    Zullen binnenkort een keertje skypen?
    liefs van Mariken

  • 14 December 2007 - 13:45

    Iris:

    Hadden we bijna samen op een ijsschots kunnen staan ... Ik ben rond de 13e in El Calafate en ga daarna naar Punta Arenas en Ushuaia. Misschien kan je wat tips geven als je geweest bent? Fijne kerstdagen alvast. Liefs

  • 14 December 2007 - 14:51

    Ome Chris:

    HEEEEEEEE Jooske!
    Wat een verhalen weer! Wohh het leven is eeen grote speeltuin! Geweldige verhalen allemaal. Je moet ook af en toe wat minder leuke dingen gaan doen want dan besef je weer hoe leuk de andere dingen zijn ha! Anders krijg je een overdosis en op het eind is niets leuk meer. He goeie raad van owe oom? Lachen.. He hoeveel thee pakken zal ik mee geven aan H&M? Heb je er nog nodig? Ik hoor het wel. Ik zwaai ze uit op Schiphol. Enne ik ga zelf ook lekker weg naar Kaapstad en vertrek op 14 Februari en kom weer 14 Maart naar Holland. Het is hier op het ogenblik lekker koud en het gaat vannacht vriezzzzzzen... Hoop op een paar dagen vorst want dan kunnen we het ijs op! Geniet van Xmas in de zomer en ook van de kerstman ha! Groeten van hier en geniet van de vakantie naar Patagonia!

  • 15 December 2007 - 21:58

    Debby:

    Van harte meid! En natuurlijk ook alvast fijne feestdagen.
    Veel liefs

  • 16 December 2007 - 08:32

    Josette:

    Bijna jarig, ouwe! Wat een onwijs mooie foto's, ziet er fantastisch uit. Goed dat je ons zo op de hoogte houdt. Ik ga volgende week naar Zuid-Afrika! Zin in.. We houden contact! Kuskus

  • 16 December 2007 - 12:33

    Nina:

    Ha Joos!
    Jeetje wat ziet het er mooi uit daar!Volgens mij is Chili een heel gevarieerd land. En wat fijn dat je familie is langsgeweest en je ook nog naar Peru bent gegaan. Wat een leven! Hier alles goed. We wonen nog steeds in Barca. Maar met de kerst gaan we naar het boeren Grunn..:-). Ik hoop dat je een hele fijne kerst hebt en alvast een gelukkig nieuwjaar gewenst!
    Un beso
    Nien

  • 17 December 2007 - 09:23

    Mees:

    maak me gek!!! maar ik kom jou kant op in september/oktober!!! jiihaaa!
    dikke kus weer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: ,

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Mei 2010

Vervolg hulp aan Chili

02 Mei 2010

Hulp aan Chili

02 Maart 2010

Aardbeving in Chili

30 Januari 2010

Politiek enzo

30 Juni 2009

Nieuwe baan!
Jooske

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 38772

Voorgaande reizen:

12 Maart 2007 - 13 Maart 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: