Willem heeft een baan! - Reisverslag uit , van Jooske Veer - WaarBenJij.nu Willem heeft een baan! - Reisverslag uit , van Jooske Veer - WaarBenJij.nu

Willem heeft een baan!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jooske

06 Mei 2007 | ,

Willem heeft een baan gevonden! Dat is allemaal zeer snel gegaan en hij begint 1 juni. Hij gaat werken voor een Nederlander (Vincent) die hier de Chileense startpagina (www.sitios.cl) heeft opgezet en nog andere sites. Er werken nog een andere Nederlander (Bertus) en 2 Chilenen. Het werk kan vanuit thuis worden gedaan en de eerste 2 maanden blijft hij daarnaast nog Spaans volgen. Klinkt allemaal erg interessant en leuk en hij is er dan ook erg blij mee en ik natuurlijk ook!

Voor mijzelf lijkt het erop dat ik dus voor de skiverhuur ga werken. Dat zal zo eind van deze maand/begin juni gaan beginnen. Alleen nog even wachten op de sneeuw…

Misschien hebben jullie op het nieuws iets gezien van de ramp hier in het zuiden van Chili; een eind van Santiago vandaan. Er is een aardbeving geweest wat vele overstromingen tot gevolg heeft gehad, er zijn mensen omgekomen en er worden nog steeds een paar mensen vermist. Een paar uur later was er ongeveer 120 kilometer van Santiago vandaan nog een naschok die wij hier zeer goed konden voelen en we daar ’s ochtends geschrokken wakker van werden.

Vorig weekend hebben we weer een leuk uitstapje gemaakt naar Isla Negra. Het is een rustig plaatsje aan het strand met als belangrijkste (en enige) bezienswaardigheid het huis van Pablo Neruda (dichter) wat is omgebouwd tot museum. Ook nog naar een wijnfestival geweest hier in Santiago (Plaza Ñuñoa). Bij het eerste café kon je een wijnglas kopen en daarmee konden we dan langs de andere cafeetjes om overal wijn te proeven.

Afgelopen week hebben wij ook hier koninginnedag gevierd en wel 2 keer. Eerst op 2 mei op de residentie van de Nederlandse ambassade. Een zeer groot huis met enorme tuin waarin een tent was opgezet waar we vervolgens samen met 300 Nederlanders op de bitterballen, haring, paling en kaas aanvielen en we het Wilhelmus hebben gezongen. Hoe langer en verder uit Nederland, hoe nationalistischer mensen worden. Het was in ieder geval een erg gezellige avond. Zo leren we elke keer weer nieuwe mensen kennen. De tweede viering was gisteravond met de Nederlandse Vereniging. Groot succes! Borrelen (wederom met bitterballen, etc.), eten en feest met Nederlandse muziek.

We gaan voordat we gaan werken nog wat reizen. Aankomende week gaan we een paar dagen met de talenschool richting het zuiden van Chili en daarna vliegen we waarschijnlijk voor een paar dagen naar Buenos Aires en hopen dan ook een stukje van Uruguay te zien. Verslag hierover de volgende keer!

Willem kan zijn telefoon uit Nederland hier gebruiken en heeft nu het volgende telefoonnummer: 0056-9-77442347. Ik gebruik nog steeds ons eerste nummer: 0056-9-84752370.

Veel liefs,
Jooske

• 07 Mei 2007 - 04:22

Caroline:

joos en willem, wat een top uitzicht!

• 07 Mei 2007 - 07:54

Mees:

idd, dat uitzicht!! schitterend en willem, wat fijn. ga zo de site bekijken!
    dikke kus weer!

• 07 Mei 2007 - 08:15

Chris:

Heeeeee gefeliciteerd! Mooi lekker internetten en communicatie: altijd leuk! Op de foto zie ik al aardig wat sneeuw in de bergen liggen! Is dat boven Santiago? Geniet van zuid Chili: Puerto Montt is mooi en daar beginnen de eindeloze fjorden naar het zuiden. He hier hebben we de eerste regen in 35 dagen! Eindelijk. Alles verder ok hier en Moeder loopt alweer aardig maar nog wel met rek en stok: maar die gaan er de komende weken ook weer af. Was ook hier in Adam druk met Q day en een grote Oranje massa en veel boten door de gracht steeds in diep blauwe luchten.. ha! Groeten van hier!

• 07 Mei 2007 - 18:49

Marlous:

Klinkt allemaal top!
    Gefeliciteerd met de baan van Willem!
    Geniet ervan!
    Kus Marlous

• 07 Mei 2007 - 19:24

Annelies:

Hey Jooske en Willem,

Willem proficiat met je baan en ook jij Jooske!
    Akelig zeg van die aardbeving, kan me voorstellen dat jullie geschrokken zijn!

Ik blijf jullie verhalen volgen...

groetjes Annelies.

• 08 Mei 2007 - 08:06

Iris:

Gefeliciteerd met de nieuwe baan! Klinkt goed dat jullie nog even gaan reizen, veel plezier!!
    Liefs

• 08 Mei 2007 - 18:33

Eline:

HA Jooske,

Wat leuk om op de hoogte te blijven van jullie belevenissen! Klinkt goed al dat reizen. De koninginnedagviering op de ambassade komt me bekend voor. Waren er niet heel veel kakkineuze mensen. Ooit in Bombay kwamen Carolien en ik geheel in het Oranje op een heel chique borrel binnen. Wel een onvergetelijke avond gehad.
    Hier is alles goed. Het regent en het onweert hier nu in Nederland. maar dat mag wel na die hoge temperaturen in april? Is het bij jullie nu herfst?

groetjes,

Eline