Eerste week - Reisverslag uit , van Jooske Veer - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit , van Jooske Veer - WaarBenJij.nu

Eerste week

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jooske

21 Maart 2007 | ,

Hallo,

We zitten nu een week in Santiago en intussen zijn er al veel dingen veranderd. Sinds zaterdagavond hebben we ons eigen appartementje. Klein (nog geen 40 m2), maar helemaal gemeubileerd, dus voor ons ideaal. We zitten verder op 1 minuut loopafstand van het uitgaanscentrum, dus dat komt ook wel goed!

Gister zijn we begonnen met een Spaanse cursus. Dat is maar goed ook, want ze hebben hier nogal een accent en spreken super snel. Zelfs Spaanstaligen uit bijvoorbeeld Argentinië en Spanje hebben er moeite mee!

Verder zijn we nogal trots en blij met het feit dat we een RUT hebben. Ons eerste officiële document! Dit is een soort sofinummer en heb je voor van alles en nog wat nodig: het huren van een appartement, aansluiten van telefoon, internet, etc. Na van het bekende kastje naar de muur te zijn gestuurd en uiteindelijk de hulp van Ingrid (tante van Willem) hebben we hem in bezit!

Dit soort officiële dingen zullen ons de nodige kopzorgen gaan bezorgen, maar maken ons verblijf hier wel interessant. Het is weer eens wat anders in ieder geval. We willen bijvoorbeeld een bankrekening openen, maar de banken zijn hier vaker dicht dan open en ook het vinden van kleerhangers heeft ons een paar dagen bezig gehouden. Kortom, we hebben het hier fantastisch en vervelen ons niet!

Veel groetjes,
Jooske

• 21 Maart 2007 - 07:03

Ellen:

Ziet er goed uit zeg!! Gewoon een zwembad en fitness bij je appartement... Is Santiago een mooie stad? Tot snel, x

• 21 Maart 2007 - 08:55

Mees :

dat is al snel geregeld! goed zeg, een soort melrose place! en het uitzicht! fantastisch
    xx

• 21 Maart 2007 - 09:30

Iris:

Ziet er idd heel goed uit! Veel plezier met de spaanscursus en succes met alles regelen. xx

• 21 Maart 2007 - 11:12

Josette:

Wat cool allemaal! Word er een beetje onrustig van, wil ook daarnaaroe! En ja die kleerhangers, dat blijft een probleem he? Kus

• 21 Maart 2007 - 18:48

Annelies:

Leuk om te lezen wat jullie allemaal bezig houdt! Druk maken om kleermakers! Dat is een goed teken! Succes en ik volg jullie verhalen

• 23 Maart 2007 - 17:17

Sara:

Hee lieve Joos,
    Wow wat goed en fijn dat jullie al je eigen huisje hebben, ziet er knus uit!!

Zoentje van je nichtje