Verhuizing - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Jooske Veer - WaarBenJij.nu Verhuizing - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Jooske Veer - WaarBenJij.nu

Verhuizing

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jooske

13 Mei 2006 | Guatemala, Antigua

Het is heerlijk om hier weer te zijn! Er is niet echt veel veranderd. Deze week heb ik 6 uur per dag priveles Spaans gehad, dus het gaat redelijk met mijn Spaans. Heb veel huiswerk, dus aan mijn onderzoek heb ik nog geen tijd besteed. Dat ga ik dit weekend doen.

Ik zit hier in een gastgezin en het is een fijn huis met een lieve familie. Ik woon er met drie Amerikanen (2 jongens, 1 meisje). Ze zijn leuk, ik kan met ze lachen en ze vinden salsadansen ook super. Alleen... ze willen 's avonds de deur niet uit, houden niet van cafes of disco en rond half 6 's ochtends is het spitsuur in mijn huis, want dan staan ze op om een uur te bidden en met god te praten. Prima hoor, maar niet echt mijn wereld. Doordat zij het huis niet uitgaan, kan ik ook niet weg, want het is niet echt verstandig om hier alleen te lopen in het donker. Ik verhuis morgenochtend dan ook naar een andere familie (het huis van Marisol). Ik zou eigenlijk naar het studentenhuis verhuizen, maar wil graag in een familie blijven. Dan spreek je veel meer spaans en hebt meer contact met ze. Kan straks ook handig zijn voor mijn onderzoek. Ik ben net gaan kijken in dat huis en er zitten leuke mensen in. Een deur verderop zit nog een familie met studenten, dus dat lijkt me gezellig.

Ik heb net ook met de directeur van de school gepraat en als ik wat verder ben met mijn spaans, kan ik een (volgens hem) super docent krijgen die met mij over de politiek enzo in Guatemala kan praten, wat goed is voor mijn onderzoek.

Ik ga nu naar de sportschool. Ik eet netjes drie keer per dag zonder tussendoortjes, heb ik de hele dag trek, maar toch zie ik mezelf groeien!

Hoe is het in Nederland?

Groetjes,
Jooske

  • 13 Mei 2006 - 17:16

    Martijn:

    Hoi Jooske,

    Mooi te horen dat je goed terecht bent gekomen en dat iedereen je wilt helpen. Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Veel plezier en succes!

  • 13 Mei 2006 - 19:02

    Car:

    Hai Joos, goed te horen dat je alweer een beetje gewend bent daar. Geniet maar goed van alles, hoop wel dat je volgende stekkie een beetje gezelligheid met zich mee brengt. Succes en dikke kussss!

  • 15 Mei 2006 - 06:09

    Ellen:

    hahaha, ik moest echt lachen om die huisgenoten van je... ik zie je al zitten! Succes met je onderzoek en geniet ervan.. XX

  • 15 Mei 2006 - 07:16

    Mees:

    haha, ben benieuwd naar deze familie dan. succes en geniet!!!!
    xmees

  • 15 Mei 2006 - 12:20

    Iris:

    Lekker bezig met je spaans dus.... mmmm geloof dat ik geen woord meer spreek, maar ik zat dan ook niet tussen de locals. Is het eigenlijk nog gelukt met de opnameapparatuur? Het heeft mij wat dagen gekost om die interviews uit te werken :( Geniet van alles daar! Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Antigua

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Mei 2010

Vervolg hulp aan Chili

02 Mei 2010

Hulp aan Chili

02 Maart 2010

Aardbeving in Chili

30 Januari 2010

Politiek enzo

30 Juni 2009

Nieuwe baan!
Jooske

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 38759

Voorgaande reizen:

12 Maart 2007 - 13 Maart 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: