Real world - Reisverslag uit , van Jooske Veer - WaarBenJij.nu Real world - Reisverslag uit , van Jooske Veer - WaarBenJij.nu

Real world

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jooske

07 Februari 2009 | ,

Al een tijd niks op deze site gezet zie ik, maar goed, ik heb jullie dan ook net nog in Nederland gezien. Dat was een leuke tijd! Super leuk jullie weer te zien en natuurlijk mijn allerliefste neefje Floris! Een foto van hem hierbij om even de show met hem te stelen.

Het is hier nu midden zomer. Dat is heerlijk als we aan het zwembad van ons appartementencomplex zitten, maar een stuk minder als ik moet werken in een kamer waar de hele dag de zon opschijnt, zonder airco en het aanvoelt als 100 graden!

Op mijn werk ben ik van baas aan het veranderen en daar ben ik blij mee. Verder ben ik nog steeds bezig met een onderzoek naar de concurrentiepositie van het Chileense toerisme. Dit is een vergelijking met andere landen. Waarom gaan Europese toeristen bijvoorbeeld in grotere getalen naar Nieuw Zeeland dan naar Chili en waarom blijven ze daar langer? Ik heb indicatoren bepaald aan de hand waarvan het de bedoeling is dit onderzoek jaarlijks uit te voeren.

Dat het niet altijd even leuk is om zover weg van Nederland te zijn, heb ik vooral de laatste tijd gemerkt. Op de mooie of op de zeer verdrietige momenten is Chili echt te ver weg. Wat wil ik dan graag even naar Nederland gaan om bij jullie te zijn. Het feit dat ik hier het eerste jaar geen vakantiedagen heb (ik mocht wel weg met kerst, maar die zijn afgehaald van de dagen voor volgend jaar, wat betekent dat ik er er voor het hele volgende jaar nog maar 5 heb), helpt daar niet echt aan mee.

Verder afgelopen week hier in Chili in één week twee crematies gehad, van mijn redactiegenootje Meintje en van Willems Peruaanse tante Ingrid. Een verdrietige tijd.


Zo... dat zijn jullie niet van me gewend, he? Even een mailtje uit de real world en niet alleen maar over het strand, de wijngaarden, de bergen, het oppassen op mooie huizen zodat we de stad uit zijn met deze hitte, etc. maar dat doen we natuurlijk wel nog allemaal. Leuk ook dat er steeds meer vrienden deze kant opkomen. Hint, hint... ik ben dól op drop!


  • 07 Februari 2009 - 16:46

    Frida:

    Hoi Jooske,
    wat hebben we toch een mooie neef!!! zegt z'n OUDtante! Klinkt dat erg hé
    Ben blij dat jij ook met indicatoren bezig bent. Ik houd me bezig met prestatie-indicatoren in de gezondheidszorg. Vind het best lastig. Lukt het jou een beetje?
    Het allerbeste nog en wie weet, nog even wat sparen, komt de familie uit Leiden ook naar Chili,
    liefs Frida

  • 08 Februari 2009 - 09:53

    Bobby:

    Geweldige neef, wat een schatje! En we gaan ervoor zorgen dat je Ned minder gaat missen hoor! Een nederlands blad wi daar vast een klein beetje bij helpen, en zorgen dat er genoeg drop die kant op komt!

    Veel liefs kus

  • 09 Februari 2009 - 08:21

    Mees:

    pakket met drop, groene thee, stroopwafels en pindakaas ligt alweer klaar om verzonden te worden honey! en ik mis jou ook!!!!

  • 09 Februari 2009 - 12:43

    Chris:

    HEEEEEEEEE Jooske en WH
    wat een verhalen weer- ja zag jullie in Januari nog en hoorde van de veranderingen. Deze keer kan ik het niet maken van Kaapstad naar Santiago, wellicht wel in November maar dat is nog ver weg- He je hebt wel geluki dat t vaak lekker weer is in Santiago zodat je ook steeds een leuke plaatselijke vakanite kan doen bijv een lang weekend of s avond lekker buiten eten.. wij zitten hier steeds maar in de kou brrrrr Ik ben 5 maart naar Kaapstad! en ben 11 April weer terug. Het grote apt is verhuurd voor de derde keer en wel aan weer een duitse, een meisje van het Duiste Consulaat, tot eind augustus.. dus dat is wel weer boffen.. He hou jullie haaks! Hebben jullie eigenlijk een Messenger? Hotmail etc? Ik ben er vaak op en dan is chatten ohhh zo makkelijk!
    Groeten,
    Chris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: ,

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Mei 2010

Vervolg hulp aan Chili

02 Mei 2010

Hulp aan Chili

02 Maart 2010

Aardbeving in Chili

30 Januari 2010

Politiek enzo

30 Juni 2009

Nieuwe baan!
Jooske

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 38723

Voorgaande reizen:

12 Maart 2007 - 13 Maart 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: