Patagonie en Koreanen - Reisverslag uit , van Jooske Veer - WaarBenJij.nu Patagonie en Koreanen - Reisverslag uit , van Jooske Veer - WaarBenJij.nu

Patagonie en Koreanen

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jooske

12 Januari 2008 | ,

Hallo,

Na met mijn familie het noorden van Chili te hebben bezocht, had ik wederom het geluk op reis te mogen gaan. Dit keer met de familie van Willem: op naar Patagonië (het zuiden van Chili)! Dit is een vooral erg verlaten gebied. Hoe ziet het eruit: groen, veel water, gletsjers en ijsschotsen. Kortom: een plaatje! We hebben dit gebied per boot verkend en hebben daarop ook Oud & Nieuw gevierd. Geen vuurwerk, maar wel heerlijke wijnen, veel eten, champagne en muziek.

En dan ons ‘normale’ leven hier in Chili. Schreef ik in mijn vorige stukje nog dat ik dacht het rustig te krijgen in verband met de zomervakantie hier, niks is minder waar. Ik heb juist nog nooit zo vol gezeten met lessen en er past niemand meer bij. Op het moment ben ik vooral druk met Koreaanse kinderen (met onuitspreekbare namen) die hier vanwege het werk van hun ouders (vader) zijn en Spaans en Engels moeten leren. Engels, omdat sommigen naar de internationale school gaan en anderen omdat ze het op school als vak hebben. Die lessen verlopen 9 van de 10 keer als volgt: ik word verwelkomd door iedereen die thuis is (moeder, oma, broertjes/zusjes, nena) en buig mezelf bijna een hernia. Vervolgens moeten mijn schoenen uit en moet met mijn niet al te frisse voeten (het is hier meer dan 30 graden) in pantoffeltjes waar waarschijnlijk andere nog minder frisse voeten ook in hebben gezeten. Dan begint de les waar alle handen en voeten voor worden aangewend en een overdosis geduld. Dit onder het genot van een snack (of hele maaltijd) en drankje dat soms heerlijk en soms niet weg te krijgen is. Dan begint het afscheidsritueel: ik probeer onder toezicht oog van wederom de hele familie mijn schoenen wankelend op 1 been aan te krijgen. De familie gaat op een rijtje staan en zwaait me hartelijk uit met een ‘bye-bye’ in koor waarbij ik wat Koreaans terug probeer te mompelen. Doet het altijd goed!

Vandaag bijkomen van gisteravond om aan het eind van de middag een terrasje te pakken. Morgen de bergen in voor een bbq.

Succes met de kou in Nederland en warme groet,

Jooske

  • 13 Januari 2008 - 09:49

    Je Zusje:

    lieve joos,
    ik dacht laat ik ook eens wat op je site achterlaten! Wat ziet patagonie er fantastisch uit en vooral weer die zwemvasten maken jullie compleet, ook dit keer weer geoefend?
    xxx

  • 13 Januari 2008 - 10:07

    Caroline:

    Jo, bedankt voor het bewijs materiaal.
    Ziet er uit als een schitterende reis.
    Hoelang is die boot op de foto "de boot" dan heb ik een beetje idee hoe groot die ijs schotsen zijn. Waarschijnlijk zit 3/4 deel van het ding onderwater, niet?
    Leuk om de familie van Willem te zien op de foto's.
    Succes met al je drukte.Liefs

  • 13 Januari 2008 - 11:22

    Nichtje:

    Joos, helemaal je verjaardag vergeten, ik schaam me diep!!! Het ziet er wederom niet verkeerd uit daar, pas je op voor schimmelvoeten??

    Dikke zoentjes, Sara

  • 13 Januari 2008 - 11:57

    Car:

    Wauw Joos, wederom fantastische foto's en verhalen!! Probeer je snel weer even te bellen. Dikke kus voor nu!

  • 13 Januari 2008 - 12:39

    Eline:

    Ha Joos,

    wat geweldig hoe je over die taallessen schrijft!! ik zie het al helemaal voor me!
    en de foto's van de vakantie ( ALWEER!!! ik ben jaloers) zijn ook gaaf!
    wat lijkt willem op zijn broer ( geen idee of hij een broer heeft maar dit moet wel zijn broer zijn!)

    groetjes,

    Eline

  • 14 Januari 2008 - 07:22

    Debby:

    Weer heel veel leuke en mooie plaatjes.

    Groetjes, Debby

  • 14 Januari 2008 - 08:46

    Mees:

    toevallig net een film gezien over patagonie. christ wat mooi weer!
    dikke kus

  • 20 Januari 2008 - 12:49

    Josette:

    Wow, wat een indrukwekkende foto's!!! Niet normaal. Net terug uit Zuid-Afrika, was helemaal geweldig. Nu weer aan het werk, aaaah! Jij succes en veel plezier daar! Kuskus

  • 21 Januari 2008 - 23:14

    Iris:

    Hé Joos,
    Wat een grap... Ik kijk nu naar je foto van de Torres del Paine, die ik gister beklommen heb. Een tocht van 18km met een stijging van 1300 meter. Ben dus nu ook in het zuiden van Chili, Punta Arenas (hoezo winderig hier) en vertrekken morgen naar Ushuaia. Heb het tot nu toe echt fantastisch gehad in Patagonie en ook erg veel zin om weer noordelijker te gaan. Aangezien we over twee weken in Iguazu zitten. Onze groep is trouwens door de Chileense televisie geintervieuwd. Het wordt als het goed is op canal tres uitgezonden, vrijdag om 21u (mocht je echt niets beter te doen hebben). Aangezien ik het Spaans van die aardige Chileen niet verstond heb ik maar in het Engels geantwoord, haha. Denk dat het beter is als ze dat stuk niet uitzenden. Mail je binnenkort wel even met een update. Liefs ook aan Willem xx

  • 18 Februari 2008 - 20:24

    Caroline:

    Ik hoorde van je moeder dat jullie een paar dagen op een huis hebben gepast.
    Goed voor elkaar! Ik ben nu een week thuis van Qatar. Heerlijk om weer in nl te zijn en met Bastiaan samen te wonen. Vandaag was het thema van de dag " de toilet tegelen". Nouja bas tegelen en ik vrouwen klussen doen :)
    Tot snel, liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: ,

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Mei 2010

Vervolg hulp aan Chili

02 Mei 2010

Hulp aan Chili

02 Maart 2010

Aardbeving in Chili

30 Januari 2010

Politiek enzo

30 Juni 2009

Nieuwe baan!
Jooske

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 38724

Voorgaande reizen:

12 Maart 2007 - 13 Maart 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: